Gå tillbaka och ändra dina val Jämförelse av val Äldreguiden är baserad på två undersökningar som Socialstyrelsen genomför. Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? samt Enhetsundersökningen om äldreomsorg och kommunal hälso- och sjukvård.
Jämförelse av Hotagsfjärden och Krokom Allmän information Kommun/stadsdel Krokom Krokom Inriktning Personlig omvårdnad, Serviceinsatser Personlig omvårdnad, Serviceinsatser Regiform Enskild Offentlig Helhetsomdöme Andel personer som är mycket eller ganska nöjda med den här hemtjänsten 100% 89% Inflytande och delaktighet Andel personer som erbjudits en fast omsorgskontakt 100% För tidskrävande Andel personer som tycker att de alltid eller oftast kan påverka när personalen ska komma 56% 67% Andel personer som tycker att personalen alltid eller oftast tar hänsyn till deras önskemål om hur hjälpen ska utföras 90% 77% Andel personer som har varit delaktiga i planen för hur biståndsbeslutet ska genomföras 100% För tidskrävande Personal Andel personer som tycker att personalen utför sina arbetsuppgifter mycket bra eller ganska bra 90% 89% Andel personer som tycker att alla eller de flesta av personalen har den kunskap och kompetens som behövs 100% 92% Andel personer som tycker att alla eller de flesta av personalen pratar och förstår tillräckligt bra svenska 100% 92% Andel av personalen som är undersköterska, vardagar 100% 77% Andel personer som tycker att personalen alltid eller oftast har tillräckligt med tid för att kunna utföra sitt arbete hemma hos dem 89% 89% Antal personer som en fast omsorgskontakt ansvarar för 4 För tidskrävande
Jämförelse av Hotagsfjärden och Krokom Hotagsfjärden Krokom Allmän information Kommun/Stadsdel Hotagsfjärden: KrokomKrokom: KrokomInriktning Hotagsfjärden: Personlig omvårdnad, ServiceinsatserKrokom: Personlig omvårdnad, ServiceinsatserRegiform Hotagsfjärden: EnskildKrokom: OffentligHelhetsomdöme Andel personer som är mycket eller ganska nöjda med den här hemtjänsten Hotagsfjärden: 100%Krokom: 89%Inflytande och delaktighet Andel personer som erbjudits en fast omsorgskontakt Hotagsfjärden: 100%Krokom: För tidskrävandeAndel personer som tycker att de alltid eller oftast kan påverka när personalen ska komma Hotagsfjärden: 56%Krokom: 67%Andel personer som tycker att personalen alltid eller oftast tar hänsyn till deras önskemål om hur hjälpen ska utföras Hotagsfjärden: 90%Krokom: 77%Andel personer som har varit delaktiga i planen för hur biståndsbeslutet ska genomföras Hotagsfjärden: 100%Krokom: För tidskrävandePersonal Andel personer som tycker att personalen utför sina arbetsuppgifter mycket bra eller ganska bra Hotagsfjärden: 90%Krokom: 89%Andel personer som tycker att alla eller de flesta av personalen har den kunskap och kompetens som behövs Hotagsfjärden: 100%Krokom: 92%Andel personer som tycker att alla eller de flesta av personalen pratar och förstår tillräckligt bra svenska Hotagsfjärden: 100%Krokom: 92%Andel av personalen som är undersköterska, vardagar Hotagsfjärden: 100%Krokom: 77%Andel personer som tycker att personalen alltid eller oftast har tillräckligt med tid för att kunna utföra sitt arbete hemma hos dem Hotagsfjärden: 89%Krokom: 89%Antal personer som en fast omsorgskontakt ansvarar för Hotagsfjärden: 4Krokom: För tidskrävande
Spara eller skriv ut Gå tillbaka och ändra dina val